SEO optimizacija

SEO optimizacija

SEO optimizacija

Šta je SEO optimizacija? SEO je skraćenica koja potiče od  “Search Engine Optimization” i prevodi se kao optimizacija za pretraživače. Takođe, SEO može i da se odnosi na ljude koji su zaduženi za optimizaciju veb sajtova za pretragu.

Naravno, na internetu možete da pronađete mnoštvo odgovora na ovo pitanje, a mi ćemo se potruditi da Vam u ovom članku objasnimo SEO tako da Vam zaista bude jasno šta je, čemu služi i zašto je toliko važan za uspešno online poslovanje.

Neke od najčešćih definicija:

  1. SEO optimizacija je proces poboljšavanja samog izgleda veb sajta (engl. Website) kako bi došlo do povećanog obima internet saobraćaja od veb (engl. Web) – pretraživača ka samom veb sajtu.
  2. SEO optimizacija je postupak povećanja vidljivosti na besplatnim rezutatima pretrage.
  3. SEO optimizacija je akcija obezbeđivanja lakšeg dolaska do veb sajta prilikom pretraživanja na osnovu kljucnih reči.
  4. SEO je skup radnji koje se konstantno vrše da bi se obezbedila bolja vidljivost i bolja rangiranost veb sajta na pretraživačima.

Svrha SEO optimizacije?

Imate odličnu veb stranicu, prodajete usluge visokog kvaliteta ili interesantan, zanimljiv proizvod. Slobodno možemo reći da ste na dobrom putu uspešnog poslovanja, ali ste na tom putu stigli tek do pola. Da bi i drugu polovinu savladali uspešno potrebno Vam je baš ono čime se danas bavimo, a to je dobra optimizacija sajta. Prosto rečeno SEO je proces poboljšanja Vaše internet stranice, sastoji se od samog pisanja koda, dizajniranja, pisanja i veoma preciznoj i detaljnoj stratrgiji koja podrazumeva jasno definisanu ciljnu grupu, a sve to sa krajnjim ciljem da se poveća njena vidljivost prilikom relevantnih pretraga.

Dobar SEO je jedan od glavnih faktora uspešnog poslovanja, jer sve što ste odradili pre optimizacije, koliko god da je to kvalitetno, vrlo lako sve može da ,,padne u vodu“, jer ako se ne nađete na prvoj stranici veb pretraživača, maltene niko neće posetiti Vaš sajt. U eri modernog poslovanja, prilikom raznih biznis studija došlo se do saznanja da je poslovna ideja koja ide mimo interneta unapred osudjena na propast. Upravo to spada i u jednu od najčešćih zabluda internet poslovanja, da pored dobre internet prezentacije i dobrog proizvoda Vama nije potrebno ništa više.

To bi na praktičnom primeru izgledalo ovako –  zamislimo jednu izvanrednu internet stranicu, koja je u isto vreme veoma stidljiva, pa ne želi da se prikaže potencijalnim posetiocima i na kraju krajeva potencijalnim kupcima – džaba joj kvalitet kada je niko ne vidi. Tako da se vrlo lako može desiti da skup i dobar veb sajt bez ili sa loše odraženom SEO optimizacijom bude uzaludna investicija.

SEO optimizacija je, bez ikakve sumnje, jedan neophodan uslov za uspeh u internet poslu.

Prosečna osoba svakodnevno provodi po nekoliko sati dnevno na internetu, jedna od stvari koje u najvećoj meri obavlja je upravo pretraživanje. To nas vrlo lako dovodi do zaključka da je u stvari jeftinije, odnosno više isplativo unajmiti renomiranu agenciju koja se bavi SEO optimizacijom, jer u suprotnom vrlo lako dolazi do gubitka potencijalnih kupaca, što nanosi veliku štetu poslovanju. Kako? Osoba koja traži određene usluge ili proizvode, uopšte neće ni videti Vaš veb sajt, odnosno Vašu ponudu, iako bi itekako bila zainteresova za istu.

Istraživanja koja smo već pomenuli pokazuju da preko 90% ljudi posećuje veb sajtove koji se nalaze isključivo na prvoj stranici. Vrlo lako zaključujemo šta se dešava ako se nalazite na drugoj ili trećoj stranici rezultata internet pretrage.

Tako da, još jednom jeftinije je platiti dobru SEO agenciju nego raditi bez nje, novac uložen u SEO se kroz obim posla vraća veoma brzo.

Dalje zaključujemo, da nije dovoljno uraditi samo SEO, bitno je uraditi kvalitetan SEO sa jasnom strategijom. Jer cilj je dovesti posetioce na svoj, a ne na konkurentski veb sajt. Zato treba posebno posvetiti paznju u izboru  pravog SEO stručnjaka. Taj stručnjak je ključna figura za Vašu kvalitetnu optimizaciju. On je zadužen apsolutno za sve, počevši od optimizovanja veb sajta za potencijalne posetioce, pravljenja i izbora sadržaja koji će gađati pravu publiku, za podizanje ranga veb sajta pred publikom, do obezbeđivanja pristupačnosti veb sajta za socijalne mreže i pretraživače.

Pored već navedenog, SEO stručnjak Vam donosi uštedu u vremenu, u novcu, veću posetu. Dobar SEO je u stvari kao fizički radnik koji za Vas radi preko celog dana, bez prestanka, donoseći Vam na taj način profit.

Šta je uspešna SEO optimizacija u praksi?

Od potencijalnog posetioca Vašeg veb sajta se očekuje da samo ukuca određenu reč u pretraživač i na osnovu te reči Google izbacuje Vaš veb sajt na prvu stranicu rezultata pretraživanja. Te određene reči su u stvari takozvane ključne reči. Definišemo ih kao svakodnevne izraze koje ljudi unose u pretraživač dok na Googlu traže određeni sadržaj.

Jedna od glavnih radnji u SEO optimizaciji je upravo istraživanje ključnih reči. Ključne reči treba da govore o proizvodima i uslugama na veb sajtu, neophodno je da budu sastavni deo Vašeg sadržaja, naslova pre svega, a zatim i teksta. Ukoliko sama analiza u vezi sa ključnim rečima nije urađena od starta kako treba, sav dalji trud i rad će biti uzalidan. U takvim okolnostima, rezultati koje priželjkujemo će biti daleko ispod željenih, a za rezultat ćemo imati ništa više nego pogrešne parametre za dalje poslovne odluke.

Kako do prave količine ključnih reči?

Ispravna upotreba, kao i prava količina ključnih reči dovodi do boljeg rangiranja prilikom pretraživanja. Ukoliko ima preterano puno ili preterano malo ključnih reči veb sajt će biti slabije vidljiv za Vaše potencijalne posetioce.

Prava ili preporučena mera ključnih reči varira od pretraživača do pretraživača. Recimo, Google daje preporuku da količina ključnih reči ne bude veća od 2% po stranici, Yahoo preporucuje nešto veći procenat. Takođe, preterana upotreba ključnih reči može da odbije potencijalne posetioce, tako da i to treba imati u vidu, jer se ipak sadržina veb sajta pravi zbog klijenata, a ne zbog Googla ili bilo kog pretrživača.

Cilj optimizcije je, pored  povećanja vidljivosti Vaše veb stranice, i da određenoj grupi ljudi koja se privlači na internet veb sajt nudi upravo ono što žele da vide na osnovu njihovih ranijih pretraga. Na taj način, kada se posetiocu veb sajta ponudi za njega pravi sadržaj on je u isto vreme podstaknut da postane kupac proizvoda ili usluga, tačnije da ne ostane samo ,,običan posetilac“, a to je upravo i krajnji cilj optimizacije, da od posetioca napravi kupca.

Veb sajtovi koji se nalaze u vrhu rezultata pretrage smatraju su renomiranim, uglednim, i možda ono najbitnije, u njih se automatski stiče veliko poverenje. Ukoliko ste tek na početku SEO optimizacije, pođite uvek od sebe, te pružite najbolje moguće iskustvo Vašem potencijalnom kupcu, korisniku Vašeg veb sajta, budite strpljivi sa SEO optimizacijom i trudite se da budete jedinstveni, jer na kraju krajeva – Vaš veb sajt je Vaša online prodavnica, u koju treba da uložite daleko više energije i pažnje nego što to možda mislite.

POZOVITE NAS